Persbericht: Hanan Challouki lanceert tweede seizoen van Wat Zij Wil, in samenwerking met Zalando

15 februari 2021

Tijdens de eerste lockdown in maart 2020 begon Hanan Challouki, ondernemer en oprichtster van het communicatiebureau Inclusify, met de podcast Wat Zij Wil. Met deze podcast wil Hanan luisteraars inspireren om volledig voor hun doelen te gaan. Voor het nieuwe seizoen doet ze dat samen met Zalando, Europa’s leidende platform voor mode en lifestyle.

Wat Zij Wil begon als een Corona-project, maar kreeg al snel een vast publiek dat zich geïnspireerd voelde door vrouwelijke ondernemers en intrapreneurs. ‘Net als vele anderen had ik tijdens de eerste lockdown wat extra tijd gewonnen en zocht ik naar een bezigheid. De podcast was voor mij een uitdaging, ik had nog nooit iets gelijkaardig gedaan. Ik vond het wel geweldig om met verschillende vrouwen in gesprek te gaan en ik heb zelf enorm veel bijgeleerd.’ Hanan Challouki interviewde 19 vrouwen met uiteenlopende achtergronden, levensstijlen en carrières. Onder andere Chrostin (cartooniste Christina De Witte), Siham Rahmuni (CEO van Quares) en Charlotte Matthys (oprichtster van NONA Drinks) passeerden de revue.

Waarom een tweede seizoen? Hanan Challouki kreeg de smaak van het podcasten te pakken. ‘Ik kreeg na het eerste seizoen heel wat positieve reacties van mensen die zoveel inspiratie gehaald hadden uit een of meerdere afleveringen. Ik had beloofd een tweede seizoen te maken als daar om gevraagd werd. En ik ben een vrouw van mijn woord’, aldus Challouki. Voor het tweede seizoen ging ze op zoek naar een vaste partner die Wat Zij Wil zou willen ondersteunen. Ze klopte aan bij Zalando, waar ze enthousiast waren over een mogelijke samenwerking

‘Ik ben heel trots om het vervolg van dit verhaal samen met Zalando te kunnen schrijven, een merk met ook maatschappelijke ambities. Ik zocht een partner met waarden die voor mij en voor Wat Zij Wil belangrijk zijn. Zo was het voor mij vanzelfsprekend dat het een partner moest worden die inclusie hoog in het vaandel draagt’, aldus Hanan Challouki.

Zalando streeft ernaar om een divers en inclusief bedrijf te zijn. In november 2020 stelde het bedrijf zijn eerste jaarlijkse diversiteits- en inclusierapport do.BETTER voor. Het rapport geeft op transparante wijze inzicht in de inspanningen en de vooruitgang van het bedrijf tot nu toe en biedt een vooruitblik op hoe Zalando van plan is een meer diverse en inclusieve omgeving te creëren voor werknemers, klanten en partners.

Het tweede seizoen van Wat Zij Wil is te beluisteren vanaf 16 februari, via alle gekende podcast platformen en op watzijwil.be.


Over Zalando

Zalando is Europa’s leidende online platform voor mode en lifestyle. Opgericht in 2008 in Berlijn, bedient Zalando meer dan 35 miljoen actieve klanten in 17 markten met kleding, schoenen, accessoires en cosmetica. Het assortiment van internationale merken varieert van wereldberoemde namen tot lokale labels. Ons platform is een one-stop modebestemming voor inspiratie, innovatie en interactie. Als Europa’s meest modieuze tech-bedrijf, werken we doorlopend aan digitale oplossingen om de fashion journey te verbeteren: voor onze klanten, partners en elke speler in het Zalando-verhaal. Ons doel is om het startpunt voor mode te worden en een duurzaam platform met een netto positieve impact voor mens en planeet.

Beluister Wat Zij Wil

Voor nieuws en updates, volg ons!

In samenwerking met

 

© 2024 Wat Zij Wil