Aflevering #40: Danielle Verhulst over het belang van feedback en het vinden van focus
22 juli 2021
In de aflevering van deze week gaat Hanan in gesprek met Danielle Verhulst. Danielle heeft het over haar ondernemerstraject als founder van Djar (een gezond en innovatief lunchconcept), over het vinden van de juiste co-founder en hoe creativiteit een troef is.
“Je moet als ondernemer durven springen en je product op de markt zetten.”
Het gat in de markt op het gebied van gezonde voeding
Na eerst voor een veilige job gekozen te hebben, besloot Danielle om toch iets te gaan doen met haar passie voor food en ondernemerschap. Drie jaar geleden riep ze dan ook het foodconcept ‘Djar’ in het leven.
De oprichting van Djar was een combinatie van verschillende insteken. Enerzijds vanwege Danielles liefde voor de keuken en anderzijds vonden heel wat vrienden die reeds aan het werk waren dat er op het vlak van gezonde lunch op de werkvloer, een gat in de markt was, en dat dat gat moest gedicht worden.
“Ik ben toen op het idee gaan broeden en nam elke dag een schriftje mee op de trein naar mijn toenmalige job om al mijn gekke ideeën in kwijt te kunnen”, vertelt Danielle. En van de keuze om zich volledig toe te spitsen op haar droom, heeft ze nog geen enkele seconde spijt gehad. “Ik ben heel blij dat ik die stap nét heb durven zetten”, aldus Danielle.
Testen, véél feedback vragen en blijven groeien
In de beginperiode nam Danielle overal een glazen bokaal mee naartoe, gevuld met één van haar creaties, om haar concept te pitchen tijdens netwerkmomenten. “Je gezicht linken aan je product werkt!”, geeft Danielle mee. Daarnaast was het ook belangrijk om continu feedback te vragen aan de consument. “Veel beginnende bedrijven maken de fout om te blijven sleutelen tot ze het perfecte product hebben, maar ik heb mijn product snel op de markt durven brengen, mits doordachte keuzes en veel terug te koppelen. “Dat is ook een tip die ik wil meegeven aan toekomstige ondernemers; durf te vertrekken vanuit een minimal viable product (meest simpele versie van je product waarmee je daadwerkelijk waarde kunt bieden aan je gebruiker) en wacht daarmee niet te lang.”
Het eerste jaar sinds de oprichting van Djar deed Danielle alles alleen, van de productie, de logistiek, tot de marketing. “Ik besefte dat ik dat niet kon blijven volhouden, en ging op zoek naar een complementaire partner.” Zo kwam Allison (nu co-founder) op haar pad. “Dé ideale sparringpartner die mij aanvult en waarbij ik al mijn ideeën kan ventileren.”
Aan creativiteit geen gebrek
Danielle barst van de creativiteit en aan nieuwe ideeën en insteken geen gebrek. Dat bewees ze ook het afgelopen 1,5 jaar tijdens de corona pandemie. “Dat was een pittige periode maar Djar is toch top-of-mind gebleven”, vertelt Danielle trots. Desondanks alle werknemers thuis zaten en ze dus geen lunches meer bij bedrijven kon voorzien, paste ze haar B2B-concept aan naar een B2C-concept. Djar voor particulieren, werd zo in het leven geroepen.
Al die creatieve ideeën zijn uiteraard een troef maar zorgen ook soms dat Danielle haar focus verliest. “In het begin zei ik op alles ja, maar nu probeer ik wel meer te waken over hoe dingen passen binnen onze strategie en primeert de kwaliteit boven de kwantiteit. Het is belangrijk om in deze mature fase goed na te denken waar we onze vlag willen planten”, geeft Danielle toe.
Tips uit deze episode
- Tip 1: Je netwerk is ongelofelijk belangrijk. Laat je omringen en ondersteunen door mentoren met expertises.
- Tip 2: Creëer een omgeving die je vooruit stuwt.
- Tip 3: Enjoy the process. Durf meer genieten van het traject dat je aflegt en sta daar meer bij stil.
Luister hier naar de aflevering met Danielle Verhulst…
Meer afleveringen beluisteren? Ontdek hier het overzicht.
Auteur: Romy Vandenbrande
Beluister Wat Zij Wil
Voor nieuws en updates, volg ons!
In samenwerking met
Join the community!
Meld je nu aan om deel uit te maken van een community van ambitieuze vrouwen en ontvang als eerste de nieuwste episodes van Wat Zij Wil in jouw inbox.
© 2024 Wat Zij Wil