Aflevering #39: Lynn Mikolajczak over voluit voor je passie durven kiezen

22 juli 2021

In de aflevering van deze week gaat Hanan in gesprek met Lynn Mikolajczak, founder van LM Fashion Agency en digital marketeer. Met haar bedrijf wil ze business wear toegankelijk maken voor alle soorten vrouwen. Lynn vertelt ons waarom ze na haar studies in de rechten volledig voor iets anders koos en hoe ze de opstartfase van haar eigen onderneming op dit moment ervaart.

“Doorzetten was altijd mijn moto, maar soms is dat ook met je hoofd tegen de muur lopen.”

Van de advocatuur naar de modesector 

Lynn koos na haar rechtenstudies voor haar passie, namelijk de mode-industrie. Ze maakte een heuse carrièreswitch zonder al die droge juridische materie en koos een job waarin ze haar creativiteit eindelijk kwijt kon.

Tijdens de periode als student-ondernemer onderdrukte Lynn het idee om iets met mode te gaan doen. “Ik hoorde vaak stereotypes zoals ‘alweer een vrouw die iets in de mode gaat doen’ of ‘er zit geen toekomst in’”, vertelt Lynn. Maar op een bepaald moment viel die enorme en steeds groeiende passie niet meer tegen te houden en besloot Lynn voluit voor haar droom te gaan.

“Na een gesprek met mijn toenmalige werkgever op stage, kreeg ik de kans om tijdens de drie maand opzegtermijn, iets te zoeken wat ik wel graag deed”, vertelt Lynn. Een zoektocht die niet even makkelijk verliep. Maar dankzij veel te netwerken kwam er via via een nieuwe opportuniteit op haar pad. Namelijk een job binnen digital marketing.

Workwear als niche

Naast haar job als digital marketeer had Lynn als van jongs af aan een grote passie voor mode. Dat uitte zich in het bloggen, waarmee ze al vroeg begon.  Diezelfde fashionblog evolueerde van interviews met andere vrouwelijke ondernemers, waaruit ze heel veel inspiratie haalde, naar een blogpagina specifiek gericht op workwear. “De niche die ik zocht, vond en die ook écht bij me past”, vertelt Lynn.

Ondertussen startte ze ook een eigen agency genaamd LM Fashion Agency. Daarmee wil ze verschillende labels en vrouwen uit de corporate wereld verbinden.

Structuur en time management

Zowel tijdens Lynn’s studententijd, als nu middenin de opstartfase van LM Fashion Agency vergde/vergt het ondernemen time management en een duidelijke structuur. Om de combinatie met haar huidige full time job als marketeer en tevens haar eigen business mogelijk te houden, hanteert Lynn daarom een strakke dagplanning waarin op tijd opstaan en sporten om te ontspannen iedere dag primeren.

Aan die goede organisatie hecht Lynn veel belang en dat is volgens haar ook zeker één van de eigenschappen van een goede ondernemer. Maar daarnaast vraagt ondernemen ook een zekere flexibiliteit. “Soms moet je er ook dingen tussen kunnen nemen”, licht Lynn toe. “Als een waardevolle connectie bijvoorbeeld graag een gesprek met jou wil, moet je daar ook tijd in investeren.”

Tips uit deze episode

  • Tip 1: Doe iets wat je graag wil doen, waar je passie ligt en kom daar ook voor uit. Wees niet bang voor de stereotypes of externe druk.
  • Tip 2: Elke beslissing moet dicht bij jezelf liggen en moet goed voelen. Wees en blijf trouw aan jezelf en je ideeën.
  • Tip 3: Durf groots dromen!

Luister hier naar de aflevering met Lynn Mikolajczak…

Meer afleveringen beluisteren? Ontdek hier het overzicht.

Auteur: Romy Vandenbrande

Beluister Wat Zij Wil

Voor nieuws en updates, volg ons!

In samenwerking met

 

© 2024 Wat Zij Wil